Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rezjir

Obávám se že současný danńový systém

za který je odpovědná ODS, vyrábí chudé, jak na běžícím páse. Čtěte kritiku klasika. Čtěte Jirouska.

0/0
14.6.2009 17:23

Oberfalzer

Re: Obávám se že současný danńový systém

Ze snížení daní ještě nikdo neschudl.

0/0
14.6.2009 18:48

Martin Jirousek

Re: Obávám se že současný danńový systém

Jenže vy jste, pane senátore daně zdvihli, složená daňová kvóta ze rok 2008 je o 0,4% vy339, ne6 v roce 2006. 36.6% HDP vs  36,2%HDP. A navíc jste při vyšších daních vyrobili druhý nejvyšší nárůst státního dluhu - 107 mld. Kč. O vládním dluhu nemluvím, tam bude už zřejmě navěky rekordmanem otec-zakladatel s 13,4% HDP v roce 1995.

0/0
14.6.2009 19:11

lynxxx

Re: Obávám se že současný danńový systém

To jste mne rozesmál. Snížené přímé daně vyrábějí chudé? Není to spíše to, že nepracovat se vyplatí? Pohoda a přežiju? Nicméně, když nepracuji, sám se připravuji o zdroje a opravdu jen přežívám. Jsem chudý. Děkuji. Nechci.

0/0
16.6.2009 22:43

Clara Shot

Pane Oberfalzer,

doufám, že budete v příštím termínu kandidovat na post předsedy ODS, držím palce!

0/0
14.6.2009 16:52

Oberfalzer

Re: Pane Oberfalzer,

Nevím, jestli někdy takový čas nastane, ale v dohledné budoucnosti pro to nevidím příležitost.

0/0
14.6.2009 18:47

gapa

Re: Pane Oberfalzer,

Doufám,že takový čas nikdy nenastane,to by nastal konec světa.;-D

0/0
15.6.2009 17:38

da.rock

Můj názor je jiný

Nesouhlasím s tvrzením, že daňová progrese je demotivující. Uvedu příklad - pokud pro uspokojení svých životních potřeb potřebuju dejme tomu 50.000 měsíčně, pak musím vydělat řekněme 60.000. Pokud se zvýší daň, mám dvě možnosti - buďto se smířit s nižším standardem a nebo více pracovat, abych si těch svých 50.000 čistého nadále vydělával. A já svůj životní standard snižovat nechci, proto musím víc pracovat, abych si jej zachoval. Tudíž vytvářím větší hodnotu, než před zvýšením daně.

Naopak snížení daně znamená vyšší příjem, při stejné produktivitě - nic mě tedy nemotivuje ke zvýšenému pracovnímu úsilí. Snížení daní je tedy demotivující.

0/0
14.6.2009 11:28

Mira UL

Váš názor je hloupý

Podle Vás je ideální zdanění tak někde mezi 95 až 99%. Teprve pak bude mít každý motivaci k vytváření hodnot. Mám pro Vás jednoduché řešení: ponechte si ze svého příjmu tnejvýš 1/20 a zbytek noste každý měsíc na finanční úřad. Pokud Vám 5% Vašeho příjmu nebude stačit na pokrytí základích životních potřeb, musíte přidat, abyste vytvořil větší hodnotu. Pamatujte přitom na to, pro svoji spotřebu budete mít jen 1/20 příjmu. To je motivace, co?

miroslav.vojta@volny.cz

0/0
14.6.2009 12:18

jo.hanna

Re: Můj názor je jiný

promiňte, Vy máte z šedesáti tisíc hrubého padesát tisíc čistého? No, to bych ráda věděla, jak to děláte....;-D

0/0
14.6.2009 15:48

kenev

Proč zrovna Jánošíkovi?

Ten ať posuzuje vlastní, místně příslušné koncepty.

Máme přece své, historicky známé politiky.

Jan Cukr Kozina, Babinský ....;-DRv

0/0
14.6.2009 8:52

kaktusak

Daňová optimalizace=krádež

Měli by je pozavírat. Podnikatelé vůbec nejsou potřeba, jak ukazuje historie. Jestli se jim tady nelíbí, ať táhnou na ty svoje Bahamy.

0/0
14.6.2009 0:43

Oberfalzer

Re: Daňová optimalizace=krádež

Bez podnikatelů by nebyla vůbec žádná práce. Naopak potřebujeme jich co nejvíce.

Něco jiného jsou podvodníci.

Daňová optimalizace není krádež, jde o co nejvýhodnější umístění daňové povinnosti mezi státy, které mají odlišné daňové zátěže a systémy. Naším zájmem je stát se vyhledávanou rezidenturou pro podnikatelské subjekty, tedy usilovat o konkurenceschopný daňový systém, který přiláká domácí i cizí subjekty ke zdaňování právě u nás.

0/0
14.6.2009 0:57

gapa

Re: Daňová optimalizace=krádež

Bez podnikatelů by nebyla vůbec žádná práce.A co za komunistů-podnikatelé nebyli a práce byla pro všechny.Vím,dopředu,co mi odpovíte,ale taky je to kousek naší historie,která se dnes nenosí.Nemám nic proti slušným podnikatelům,ale těch moc není.Protože jsem měl čest s nimi spolupracovat,vím o tom své a těch podvodníků je víc než těch poctivých.Chce to jen chodit mezi lidi.Ale jak napsala jedna členka ODS ve svém blogu-členy ODS je vidět jen tam,kde se něco rozdává.Netvrdím,že je to v jiných stranách jiné,jenom nám prosím nelžete,jak jste úspěšní.Že jste všechno lidem zdražili? Co je to za systém,když podnikatel dává lidem větší část výplaty  bokem?Co je to za systém,když váš ministr vnitra přihraje hezkých pár miliónu majiteli heren na výstavbu třetí tribuny klubu,na který chodí pár diváků a tribuna zeje prázdnotou?Nezlobte se,ale možná v Praze si myslíte,že je ODS úspěšná,ale jinde vaši stranu vidí jako zkorumpovanou a neschopnou dobře spravovat tuto zem.

0/0
14.6.2009 3:11

Oberfalzer

Re: Daňová optimalizace=krádež

S tou úspěšností komunismu bych byl opatrný. Ještě jsme se z toho úspěchu plně nevzpamatovali. Stále klopýtáme za těmi kapitalisty, kteří odmítli ráj na zemi s komunismem. Plná zaměstnanost je hezká věc, ale výsledkem byly plné sklady zboží, které nikdo nechtěl, fronty na maso a na ovoce, nákup spotřebičů za úplatek, nedostatek toaletního papíru a hygienických vložek. Krach toho systému by nastal do deseti let. Pro některé lidi je škoda, že jsme to k němu nedovedli, snad by potom uvěřili.

0/0
14.6.2009 13:04

gapa

Re: Daňová optimalizace=krádež

Za prve naučte se číst,nikde jsem nenapsal,že komunismus byl úspěšný,právě proto.že udělal spoustu chyb,nakonec skončil.Ale nenuťte mi ty účelové řeči ,zapomněl jste ještě banány a že to bylo před x lety,tehdy ale ještě nebyl Internet,aby se tam ty vaše bláboly u ž tehdy daly číst.Od senátora bych čekal rozumnější diskuzi.;-(

0/0
15.6.2009 17:34

Mira UL

Kaktusáku,

zalez, smrdíš komunismem.

0/0
14.6.2009 13:09

jeste asocialnejsi grupa

Re: Daňová optimalizace=krádež

danova optimalizace samozrejme je oskliva, zla, asocialni a spolecensky zcela neprijatelna ... ovsem take je to naprosto primerena a adekvatni reakce na premrstene financni pozadavky statu.

0/0
15.6.2009 18:03

Martin Procházka

Skvělou reformu už jste jednou měli, ale...

místo skvělé Tlustého reformy přišel technokrat Kalousek a co se nestalo. Z reformy zmizelo vše podstatné, pro co značné množství lidí, které vidělo do těchto reforem, ODS hájilo, podporovalo a volilo, zůstal jen příslib, že na "reformě" nikdo neprodělá. Čím jste se pak odlišili od ČSSD? Nevím s čím přijdete letos, ale dám si velký pozor na to, abych váš program hájil. Poté, jak to dopadlo nyní, jsem si připadal jak nějaký naivní idiot. Takže chcete-li mít alespoň mizivou šanci na úspěch 1) postavte reformu na zjednodušení, zefektivnění, transparentnosti a spravedlnosti, ne na daňových ziscích pro každého 2) odstraňte různé daňové základy pro výpočet daní a pojištění, nejlépe tak, že vyházíte paragrafy o placení pojistného zaměstnavatelem 3) Vyházejte výjimky v daňových zákonech, osvobození atd. 4) zbavte začínající podnikatele povinnosti platit v prvním roce podnikání zálohy na daň 5) Zrušte daně, které nemají ospravedlnění atd. Víc se sem nevejde. 

0/0
14.6.2009 0:08

Oberfalzer

Re: Skvělou reformu už jste jednou měli, ale...

Bohužel musím přiznat, že s vámi ve většině vašich názorů souhlasím.

0/0
14.6.2009 0:51

gapa

Koncept nebo plán,jak nasypat hrášek Jánošíkovi

Co takhle zrušit senát,zeštíhlit ministerstva,posvítit si na podnikatele,kteří šidí stát na daních a zatočit s korupcí a tunelováním?To by bylo miliard do státní kasy! Převážná část nezaměstnaných nemůže za to,že nemají práci a jsou odkázáni na sociální dávky,to je důsledek systému,který jste tu nastavili a jestli nechcete nezaměstnané,tak jim dejte práci.A jestli to neumíte,tak běžte od vesla a dejte svá koryta k dispozici .

0/0
13.6.2009 23:38

Oberfalzer

Re: Koncept nebo plán,jak nasypat hrášek Jánošíkovi

Za krátké vlády koalice vedené ODS se snížila nezaměstnanost z více než 8% pod 5%. Pak přišla krize. Narozdíl od ČSSD si nemyslím, že světovou krizi způsobil Goerg Bush s Mirkem Topolánkem a s Janem Zahradilem. My jsme nastavili systém, který odlišoval jedince k práci neochotné od těch, kteří práci hledají. Byli jsme úspěšní.

Krize je nový fenomén, který zhoršuje ekonomiku globálně, v České republice se neumíme celosvěovým tendencím ubránit. Přesto je důležité, aby se vláda přednostně soustředila na udržení pracovních míst.

O ty, kteří práci ztratili, musí být dobře postaráno. Systém opatření proti dopadům krize však musí být nastaven tak, aby nedocházelo ke zbytečnému zadlužování, tedy k zadlužování, které nepřináší budoucí prospěch.

Vaše invektivy nechávám bez komenáře.

0/0
14.6.2009 0:49

gapa

Re: Koncept nebo plán,jak nasypat hrášek Jánošíkovi

Nevím,jestli ČSSD si myslí,že krizi zavinili ti politici,které uvádíte.Spíše si myslím,že je to je rétorika,kterou používá ODS.Krize není nový fenomén,každý rozumně uvažující člověk přece ví,že v kapitalismu se střídají roky konjuktury a krize.A to,že přijde krize,jsem já předpovidal už před třemi roky a to nejsem ekonom.A jestli ODS to nevěděla a já tomu nevěřím,tak měla ty neneschopnější lidi na Ministerstvu financí.Ale bylo to asi jinak,ODS vládla a přijít s krizí nebylo žádoucí.Ale vy politici ODS něco jiného kážete a něco jiného děláte.Nemyslete si,že všichni lidé jsou tak hloupí.Už  v roce 2006 váš předseda řekl,že pokud nám budete před volbami otevřeně říkat,co máte v plánu,nikdy ve volbách nevyhrajete.A ten plán byl přinést prospěch jen těm bohatým.A ty invektivy nebyly moje,to je mínění všech lidí,se kterými se setkávám,pokud nechci být politikem,který pracuje pro blaho lidu,tak bych měl odejít.

0/0
14.6.2009 2:39

sualk

To si možná myslíte Vy,

ale ODS se tak zdaleka nechová. Pokud by to tak bylo nebyla by potřeba vzniku nových stran. SSO přemýšlejte o tom. Za článek ovšem má karma.R^

0/0
13.6.2009 23:09

cara7

Máte

tam blábol!Za Zemana nebyl první deficit,ale už za Klause akorát,že to ukrýval do konsolidanční banky!!

0/0
13.6.2009 21:21

Oberfalzer

Re: Máte

Za Zemana byl první vládou plánovaný deficit v historii ČR. To jsem měl na mysli.

0/0
13.6.2009 23:12

Martin Jirousek

Re: Máte

Proto se Zeman zachoval čestně, neboť dluhy před národem neukrýval. Na to je specialistou ODS. Nejprve se nepohodlné dluhy kamuflovaly v ČKA a různých fondech, nyní a opět se skutečný schodek kamufluje rozpouštěním 70 miliard rezerv, vytvořených vládami ČSSD a poskytování údajů jen v metodice ESA-95. Ale skutečný státní dluh se skrýt nedá, co, pane "senátore". Těch 107 miliard za rok 2008 a složená daňová kvóta za rok 2008 ve výši 36,6% HDP je vyšší o 0,4%, než složená daňová kvóta za rok 2006 36,2% HDP. Vy jste nejenom udělali rekordní zvýšení státního dluhu, ale navíc při vyšším zdanění. Styďte se. Rv

0/0
14.6.2009 1:51

Fonon

Re: Máte

ty nevíš, že klaus lepil díry ve státním rozpočtu brakováním důchodových fondů a příjmů z privatizace. To se pak dělá vyrovnaný rozpočet, že.

0/0
14.6.2009 8:28



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.